Thursday 30 October 2008

Alt Sınıflarıma Mektup 1

Soruların hiç bitmediği bu meslekta daha iyi bilenlere sorular sorduğunuzda aldığınız cevap sadece "yaz google!" ise şaşırmayın.
Evet arkadaşlar bu iş bu kadar basit aslında sadece merak etmekle başlamadımı zaten insanoğlunun bilimle teknolojiyle ilişkisiİş merak etmek ve öğrenmek istemekteProje dersleri yalan yok en korkulu derslerimizden biriydi bizim yani en azından benim öyleydi. Birilerine soru sorduğunuz için onları bıktırdığınızı düşünmenin ötesinde artık soru sormaktan bıkmış hale gelebiliyorsunuz çoğu zaman.

Benim sonuç olarak size söyleyebileceğim tavsiyeler sınırlı aslında tek bir cevap "yazın google !"

Aslında google dan reklam yapma parası almak gerek ya ben bana kazandırdıklarına bağışlıyorum :)Ben proje arkadasımla emlak sitesi yaptım Bildiğiniz Hürriyet emlak,Milliyet emlat gibi. Ve bence sizinde yapmayı düşündüğünüz projelerin örnekleri vardır. Örnek olan sitelere mutlaka üye olun bu size gerek tasarım gerek ilgin modüller eklemek adına yardımcı olur. En zor kısmı veritabanı gibi görünür başta ama takılmamak en önemlisi çünkü daha tasarımınız var. O nedenle temel tablolarınızı belirledikten sonra diğerlerini zamanlada ekleyebilirsiniz. Tasarım adına hazır templateleri örnek almanızı tavsiye ederim. Ne üzerine ise projeniz konuyu yazıp hazır template dediğinizde karşınıza örnek alabileceğiniz bir çok tasarım çıkar. örn: sağlık ile ilgili hazır template.
Veritabanını hallettiniz tasarımda tamamsa herşey yerli yerinde sadece belli başlı modüller kaldıysa (örn: üye girisi,arama modülü,uye kayıt modülü) proje bitmiş demektir. Çünkü bu kısımları hocanız derste en ince ayrıntısına kadar işleyecektir. Size kalan bu modülleri kendi projenize uyarlamak. Tabiki kopyala yapıstır seklinde değil. Tarifi belli olan bir yemeği bakmadan yapmak gibi. Bu işleme başladğınızda asıl projeye başlamışsınız demektir. Çünkü sıra hata düzeltmektedir. Ama bu da korkutmasın çünkü hocanız her problemde yanınızda :)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*Tuğba Ayasun*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

No comments: